REGLEMENTEN 2017: ENKELE BELANGRIJKE WIJZIGINGEN

De reglementen zijn  dit jaar op enkele punten aangepast. Voor een belangrijk deel door voorstellen van coureurs welke zijn ingebracht in de ideeënbus op de prijsuitreiking van het NHK. Zonder compleet te zijn vindt je hieronder enkele van de belangrijkste wijzigingen:

Betreffende reglement standaardklasse:
– Met een standaard auto aan de wedstrijd deel te nemen met maximaal 4 cilinders, maximaal 1999 cc, 8 klepper met enkele carburateur/monopoint of 16 klepper met maximaal 1600cc met injectie/ enkele carburateur/monopoint geen drukvulling of variabele nokkenastiming. Motor dient te behoren bij de carrosserie of merk. Het inlaat syteem/brandstof systeem dient te behoren bij de motorcode in het geval van een monopoint of injectie motor.
Het is toegestaan de radiateur te verplaatsen naar de binnenzijde van de auto, mits goed afgeschermd en deugdelijk bevestigd (dit wordt in deze bepaald door de keuringscommissie qua veiligheid en bevestiging). Het complete systeem (buizen, slangen, radiateur, pomp en reservoir) dient afgeschermd te worden met minimaal 1mm metaal. Koelbuizen dienen uit metaal vervaardigd te zijn. Slangen moeten voorzien zijn van een canvas mantel. Het systeem mag uitgerust worden met een elektrische pomp. Bij een lekkage mag er nooit gevaar ontstaan voor coureur, medecoureur of baanpost. Hier zal streng op gekeurd worden. De bevestiging van de radiateur mag geen enkele vorm van versteviging geven aan de carrosserie.

Betreffende het algemeen reglement:
– Inschrijven voor iedere klasse is mogelijk tot de vrijdag 18:00 uur voor de wedstrijd (voor duidelijkheid neem contact op met de organisatie). Bij afbericht voor 18:00 uur op de zaterdag voor de wedstrijd kan het inschrijfgeld teruggevorderd worden bij de organiserende organisatie.
– Bij keuring overall, nekband en helm meenemen en de motorkap in de pits laten.
– Puntentelling: Met ingang van 2017 zullen alle behaalde punten tijdens de manches meetellen voor het kampioenschap.
– In iedere klasse zijn elektronische hulpmiddelen verboden, denk aan: traction controle, ABS, communicatie, live-telemetrie etc. het eindoordeel van de keuringscommissie is bindend bij twijfel.

 –Moedwillig inrijden op mede coureurs, in teamverband rijden en ander onsportief rijgedrag zal worden bestraft met directe diskwalificatie. De duur van de straf is te bepalen door de organisatie.

 

Scroll naar boven